Wij organiseren de uitwisseling van patrimoniuminformatie
CSPI
- De CoördinatieStructuur van PatrimoniumInformatie, kortweg CSPI, helpt overheidsdiensten van de 3 gewesten en de federale overheid met het beheer en de uitwisseling van patrimoniuminformatie.
- De CSPI werd opgericht door een samenwerkingsakkoord op 18 april 2014.
De opdracht van de CSPI
De CSPI
- helpt u zodat u als overheidsdienst terecht kunt bij 1 uniek aanspreekpunt (Single Point of Contact) wanneer u patrimoniuminformatie wil opvragen bij een ander gewest of bij de federale overheid;
- controleert of aan alle voorwaarden die bij het uitwisselen van patrimoniuminformatie horen, is voldaan;
- optimaliseert het proces van de informatie-uitwisseling;
- volgt nieuwe technieken, toepassingen en goede praktijkvoorbeelden op.
Een volledig overzicht van de opdracht vindt u in artikel 5 van het samenwerkingsakkoord.
Eén contactpersoon
Als u patrimoniuminformatie wil opvragen bij een ander gewest of bij de federale overheid contacteert u uw contactpersoon.
U kiest de contactpersoon van het gewest waartoe u behoort. Werkt u voor de federale overheid, dan kiest u uw contactpersoon bij de federale overheid.
Een gemeente uit Vlaanderen bijvoorbeeld die informatie wil opvragen bij het Waalse gewest, contacteert haar contactpersoon bij het Vlaamse gewest.
Uw contactpersoon helpt u met de aanvraag, bijkomende informatie en status van uw dossier.